Farvel Koh Samet og hej Koh Chang

Vigga funderer over tilværelsen

Så har vi fået sagt farvel til skønne Koh Samet! Vi kunne sagtens have haft flere dage på øen ved Ao Nuan. Det har bare været SÅ skønt! Den sidste eftermiddag inden afrejse var vi så heldige, at have stranden helt for os selv, sikke en oplevelse! Vi fik egentlig ikke sagt ordenligt farvel til den skønne ø, for pludselig sad vi en en speedbåd med kurs mod fastlandet.

Solnedgang ved Ao Nuan

Og hvordan kan det så lade sig gøre? Jo, vi sad og var færdige med at spise morgenmad kl 10. Thomas går op til hotelejeren og spørger om det er muligt ar blive hentet i vores bugt kl 11. Det ville hun lige undersøge. Imens jeg sidder og nyder stranden med en halv sløj Vigga, går drengene op og børster tænder og får solcreme på. Den søde hotelejer kommer så ned til mig 10.20 og siger vi bliver hentet 10.50 i nabobugten. Hold fest vi fik travlt. Vi havde ikke pakket noget som helst ned. Som i intet. Og med tre unger, hvor af en er sløj og kræver en voksen, så er det altså noget af en udfordring at pakke sammen på 15 min! Men vi nåede det! Og der kom to søde Thai’er og hjalp os over til nabobugten med alt vores bagage! Luksus!

Jeppe nyder omgivelserne

Speedbåde sejlede os til Ban Phe. Her skulle vi lige finde en måde at komme videre til vores næste rejsemål Koh Chang! Vi når kun lige at “lande” før de første Thai’er allerede tilbyder deres ekspertise til at fragte os videre. Jeg ville egentlig allerhelst lige have en kold cola. Så imens jeg henter proviant sammen med Hjalte sørger Thomas for en måde vi kan transporteres videre på. Det er egentlig blevet en ret god rollefordeling vi har fået os her på turen. Men det er også billigst sådan, for jeg duer simpelthen ikke til at prutte om priserne.

Fra Koh Samet til Koh Chang

En halv time senere sidder vi i en taxi på vej til Koh Chang. En 3 timers kørsel bliver der lovet inkl færgeovergang! Atter er jeg så naiv, at jeg jo selvfølgelig tænker, fint ankomst på vores hotel kl 15! Men næhh nej! Efter næsten 3 timers kørsel kommer vi til færgen. Vi bliver fuldstændig stegt i bilen. Vores taximand siger vi skal sejle 15.30. Kl er 15.15. Jeppe skal tisse. Thomas skynder sig ud af bilen med Jeppe for at finde et toilet.  De kommer tilbage. Kl er 15.28. Hjalte proklamerer han skal tisse! Jeg skal egentlig også! Men vi må vente. Men kl bliver 15.30. 15.40… okay. Hjalte og jeg skynder os på toilet. Aldrig har jeg skyndt mig så meget! Vi løber! Kommer tilbage til taxaen 5 min senere… og der er ikke sket en skid… kl bliver 16.15 og vi kommer med færgen! Efter at have været stegt i bilen i 1.5 time! Hvis vi havde vidst vi skulle vente så længe, havde vi da gået hen til de lækre kiosker og fået os en snack!

På færgen til Koh Chang
På færgen med en sløj Vigga

Men vi kom til Koh Chang og det var jo vigtigst! Efter at have været på farten i små 6 timer! Vi stod ud af taxaen! Og der stod verdens dejligste storebror og kæreste og ønskede os velkommen til Koh Chang! Vi skal nemlig fejre jul sammen med dem samt mine forældre! Så på trods af, at vi befinder os på den anden side af jorden, kommer julen stadigvæk til at stå i familiens tegn for vores vedkommende. Læs mere om vores jul i morgen, når jeg er så heldig at skulle åbne momsterjul låge 24.

God jul fra vores lille familie

1 comment / Add your comment below