Ko Chang – Sygdom, regn og familietid

Vigga nyder en kold shake

Så har vi efterhånden været på Ko Chang nogle dage. Det var en hård start på øen, da Vigga var blevet syg. Allerede på Koh Samet var hun begyndt at blive dårlig, men det kulminerede noget de første dage på Koh Chang. Aldrig har jeg set hende sådan og for første gang på turen, måtte vi overveje om der skulle en læge indover, da hun var fuldstændig utrøstelig. Ikke lige det vi havde håbet på, nu når vi var mødtes med mine forældre. Heldigvis er hun oven på nu 😊

Sygdomsstemningsbillede

Vi havde en god jul, trods den langt fra var traditionel. Heldigvis havde mine forældre et mini juletræ med fra DK. Så juletræet gik vi heldigvis ikke glip af. Ellers har vi vidst bare været en del af de typiske bleghudede turister, der higer efter sol (I det omfang man nu kan solbade, når man har tre så små børn med).

Hele familien samlet
Eftermiddagsbadetur

Der har dog ikke været så meget sol at hige efter de sidste par dage. I forgårs vågnede vi til regnvejr og blæst. Ikke lige noget vi havde regnet med, at vi skulle opleve på vores rejse. Men vi fik nydt dagen indendøre, og det trængte vi egentlig også til.

I går var der heldigvis bedring i vejret. Vi havde dog besluttet at tage på tur og udforske øen, nu når vejret ikke var til strandvejr. Vi havde lejet en taxa hele dagen sammen med mine forældre, bror og svigerinde. Det var en fantastisk tur, og jeg føler det var tiltrængt, da vi var ved at få hotelkuller. Vi var ude at se et kinesisk tempel først. Så besøgt vi nogle view points, hvor man havde god udsigt over øen.

Kinesisk tempel
View point ud over den by vi bor i
Endnu et viewpoint dog spoleret af en Thomas, Trine og Vigga

Middagsmaden blev spist i Bang Bao en lille fiskerby. Det var hyggeligt og spændende at besøge byen. Vi er dog noget udfordrende ift mad når vi tropper 9 mand op! Det er efterhånden ved at være et sjældent syn, at vi får maden samtidig. Men ellers er maden fin.

Vi får middagsmad i Bang Bao
Udsigt fra molen
To kæntrede skibe, som åbenbart får lov til at blive liggende

Efterfølgende tog vi ud i en nationalpark for at se er vandfald. På turen derud mødte vi en masse vilde aber. Det er helt en oplevelse at se dem i fri natur. Ankommet til nationalparken var Jeppe faldet i søvn. Så han kom i bæreselen hos Thomas, hvor han sov videre. Jeg havde Viggs i bæresele på ryggen og Hjalte gik selv! Og hold da op en tur. Vandfaldet var kun 500 meter væk. Men vejen derop var en stor udfordring. Jeg fik slet ikke nydt omgivelserne, fordi jeg sådan skulle koncentrere mig om ikke at snuble eller falde. Men heldigvis kom vi frem og der var vand i vandfaldet (Vi havde hørt der ikke skulle være vand der nemlig). Det var en god oplevelse og Thomas og jeg fik atter trænet vores benmulder ☺️

To aber set ud af bilruden
Vandfaldet
Hjalte foran vandfaldet

På vejen hjem stoppede vi ved et stort supermarked for at købe bleer. Jeg var endnu ikke set et sted, hvor man kan købe bleer i store pakker. De er på max 14 stk. Heldigvis har supermarkedet “Tesco Lotus” som vidst findes i hele Thailand, større blepakker. Da alt var købt gik turen hjem. Det havde været en rigtig dejlig dag. Vi besluttede at spise for os selv på vores hotelværelse. Den stod på havregryn med mælk eller havregrød. Det kan ungerne lide.

I dag er solen atter vendt tilbage. Dog vågnede vi til en Jeppe der kastede op! Typisk, men han er efterhånden også den eneste der mangler, at være syg. Vi valgte at tage ja hatten på! Så den har primært stået på cola, chips og lyst brød til hele børneflokken i dag! Det har vidst reddet dagen, og han virker til at have det fint, på trods af, at jeg synes det har været en varmere dag end hidtil. Vi har nydt det, badet og fået sol. Hjalte tilbringer 90% af tiden i vandet og de 10% han ikke gør, bruger han på at overtale en voksen til at tage med ham ud. Hvorfor er det ikke lige man sover middagslur når man er 5 år? 🙄

Vigga leger i sandet
Jeppe tager en tiltrængt middagslur
En kæmpe græshoppe har vi også set

Om lidt skal vi ud at spise allesammen. Lige ved nabohotellet. Og de skulle efter sigende lave gode drinks ☺️

Husk at følge med:

instagram: septemberborn3

facebook: septemberborn

2 comments / Add your comment below